1. Forside
  2. /
  3. Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du er privatkunde og har en tømreropgave, skal du kontakte Nikolaj Kæmsgaard tlf. 54555353

Hvis din opgave omhandler et murerprojekt, skal du kontakte Casper Christensen tlf. 51729922

Wils A/S er medlem af Dansk Industri og dermed også af Byg Garanti. Du kan læse mere om Byg Garanti-ordningen her. 

Som privatkunde har du 10 års garanti på opgaver udført af vores murer og tømrer. Det kan du læse mere om her.

En bygherre er den, der bestiller opgaven og betaler for projektet. En bygherre kan være en enkeltperson, et firma eller en forening.

I kan bruge Wils A/S som leverandør til at udføre en del af et projekt, f.eks. i form af en tømrer- eller murerentreprise. Wils A/S benytter sig af eksterne leverandører som del af større byggeprojekter, som vi har ansvar for. Tit er der tale om elektrikere og VVS-folk.

Ja, det gør vi. Primært i vores akkord afdeling på større pladser. Som udgangspunkt skal vedkommende kunne tale dansk og have dansk opholdstilladelse.
Alle vores medarbejdere er ansat på danske overenskomster. 

Et overslag er en anslået cirkapris på, hvad det vil koste at udføre opgaven. Der er grænser for, hvor meget prisen må flytte sig ud fra overslaget. Oftest er det til kundens fordel, hvis f.eks. opgaven er hurtigere løst end forventet, er prisen derefter. Hvis opgaven derimod bliver dyrere pga. uforudsete forhold, vil vi informere jer inden.

En fast pris bliver i nogle tilfælde givet på opgaver hvor der ikke kan forekomme noget uforudset. Prisen er derfor fastsat og godkendt af begge parter, inden arbejdet udføres. 

Når vi indgår en kontrakt, aftaler vi, om Wils A/S stiller garanti til bygherre, og tilsvarende om bygherre stiller garanti til Wils A/S. 
Det gør vi typisk på større byggeprojekter, og det rådgiver vi jer gerne om. 

Når du indtaster dine oplysninger på vores hjemmeside, bliver de kun modtaget af Wils A/S. Hvis du efter endt kommunikation vælger at få udført en opgave af Wils A/S, benytter vi dine personlige oplysninger til at oprette dig som kunde i vores debitorkartotek.

Wils A/S bestræber sig på, at du modtager en opgavebeskrivelse og tilbud indenfor 14 dage – fra den dag du har haft besøg af vores håndværker eller projektleder.

Mindre projekter bliver faktureret efter endt opgave. Større projekter faktureres aconto månedligt.
I modtager kun fakturaer på aftalte opgaver.

Hvis I ikke er fuldt tilfredse med det udførte arbejde, skal I med det samme kontakte jeres tilknyttede projektleder, eller skrive til os på info@wils.as.

Det er desværre ikke en mulighed. 

Du kan søge fradrag for udvalgte håndværksydelser. F.eks. ved energioptimering af jeres hus eller fritidsbolig. Et eksempel er udskiftning af vinduer og døre samt isoleringsarbejde. I kan få fradrag for arbejdslønnen og ikke for materialerne.

Vi anbefaler som oftest vores kunder at vælge en hovedentreprise, fordi det er mest tidsbesparende for jer, at I ikke skal varetage koordinering og planlægningen med de øvrige leverandører.

I mange af vores byggeprojekter vælger kunden at varetage en del af projektet selv. Det kan være nedrivning, afdækning m.m. Hvis det er jeres ønske, skal I oplyse dette inden tilbudsgivning, så projektlederen har mulighed for at specificere det på overslaget.

Ingen opgave er for lille hos en en Wils A/S håndværker. Vi har en afdeling med 25 mand, som varetager små opgaver m.m.

Wils A/S er konkurrencedygtige både på prisen og på kvaliteten. Vi bygger og renoverer kun noget, som vi kan stå 100% inde for – og som I kan være glade for i mange år frem.

Mange kunder spørger os, om det kan svare sig at renovere eller bygge om. En investering i et parcelhus skal som udgangspunkt være for jeres skyld, da ingen kan forudse udviklingen i huspriser i jeres område, og derved om investeringen kan svare sig på lang sigt.

Der vil altid være støv, når håndværkere er på arbejde hos jer – det kan vi ikke komme udenom.
Vi bestræber os på at lave støvvægge og interimslukninger, som er en træramme, der holder støv ude fra de øvrige rum. Dette er med til begrænse byggestøv i at sprede sig mere end højest nødvendigt.
Vores håndværkere bestræber sig på at rydde op efter sig og tage hensyn til jer.

Som oftest er det ikke nødvendigt at blive genhuset. Det afhænger altid af projektets omfang.
Vi vil altid forsøge at gøre så meget som muligt, for at det kan undgås ved at koordinere og have udarbejdet en realistisk tidsplan.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Så udfyld vores kontaktformular nedenfor – og vi vender tilbage til dig. 

Ofte stillede spørgsmål

vI er ansat
på danske overenskomster

Nanna Leth

Administration og Marketing